The new player in town

[Dit bericht werd via een wormhol verzonden op maandag 2 november 2635 door de marketingdienst van BDWM]

Er was eens een bedrijfje dat websites maakte. Maar het bedrijfje had niet veel klanten. Waren er misschien weinig mensen die een website wilden? Nee, dat niet. Ten tijde van het bedrijfje waren er erg veel mensen gek van websites, want het internet was toen nog hip en cool en er kwamen steeds meer nieuwe toestellen bij waarmee de mensen naar websites konden kijken. Kleine en grote, platte en dikke (toestellen hé). En het bedrijfje speelde daar op in als een pro, met zijn responsieve web design skills.

Maakte het bedrijfje misschien crappy websites? Dat was het zeker ook niet. De websites waren superferm, en gemaakt met de laatste nieuwe technieken van die tijd. HTML5 heette dat toen, geloof ik. De websites waren stuk voor stuk pareltjes. Kijk maar eens op het portfolio. Maar toen stonden er natuurlijk nog niet veel op.

Was het bedrijfje dan te duur? Ook niet! Het bedrijfje vroeg amper 30 euro per uur voor zijn werk. Dat lijkt misschien spotgoedkoop nu, maar je moet er rekening mee houden dat dit verhaal zich afspeelt voor de grote recessie die aan WOIII vooraf ging. Hoe dan ook, 30 euro was in die tijden ook wel tamelijk goedkoop hoor. Zeker als je de snelheid en kwaliteit bekijkt waarmee het bedrijfje zijn websites afleverde. Daarenboven was het zonder twijfel een winstgevende zaak voor de klanten indien zij een webshop bestelden bij het bedrijfje. Zelden werden er in die tijd webshops gespot die professioneler en gebruikersvriendelijker ontwikkeld waren dan de BDWM shops.

Maar wat was het probleem dan? Het bedrijfje dacht en dacht. En toen schoot het hem plots te binnen! Hij had zelf een website nodig, zodat de mensen hem konden vinden op Google en zo. Zodat ze konden zien wat voor mooie websites het bedrijfje allemaal kon maken!  Dus ging het bedrijfje aan de slag, en maakte voor zichzelf een mooie website. Wat hierop volgde was onvoorstelbaar. Het bedrijfje werd de revelatie van het millennium, en honderden duizenden kozen voor de betaalbare kwaliteitswebsites. En het bedrijfje dat websites maakte leefde nog lang en gelukkig.